اطلاعات عمومی

دستگاه ساکشن روغن گیربکس اتوماتیک


 

دستگاه ساکشن

هرقدر دستگاه اتوماتیک ، قوی تر واز نظرسخت افزاریمانند شیرهای برقی ، شلنگ ها ، بدنه ظاهری و از نظر نرم افزاری ، اطلاعات فنی خودرو های مختلف کامل تر باشد کار کردن با دستگاه مطمئن و آسان تر می باشد .

دستگاه ساکشن روغن گیربکس اتوماتیک

 

نحوه اتصال دستگاه به خودرو

نحوه اتصال دستگاه به خودرو به دو صورت می باشد .

  1. خودروهایی که رادیاتور خنک کننده روغن داخل رادیاتور موتور نیست مانند 206 ،207 ، 407 ، L90 و مگان که گیربکس این خودروها   AL4  می باشد و رادیاتور خنک کننده روغن روی گیربکس قرار دارد و در زمان ساکشن گیربکس باید مهره روی آن  باز شود ، یک تبدیلی که روی آن دو عدد کوبلینگ تعبیه شده جای خنک کن روغن روی گیربکس بسته می شود و بعد شلنگ های ورودی و خروجی دستگاه به آن اتصال داده می شود .
  2. خودروهایی که رادیاتور خنک کننده روغن آنها داخل رادیاتور آب موتور قرار دارد دو شلنگ رفت و برگشت از گیربکس به رادیاتور آب موتور می رسند . باید یکی از آنها فرقی نمی کند کدام را باز کنیم ، شلنگ ورودی دستگاه ساکشن که وظیفه آن مکیدن روغن از گیربکس است به شلنگ رفت گیربکس که روغن کثیف را به طرف بیرون می فرستد وصل می نماییم و بعد شلنگ خروجی دستگاه ساکشن که وظیفه آن پمپاژروغن تمیز به گیربکس است به شلنگ برگشت گیربکس وصل کرده ودستگاه آماده به کارمی باشد.

استفاده ازدستگاه

       اول باید از محکم بودن اتصالات دستگاه ساکشن به گیربکس اطمینان حاصل نماییم .  

       دوم مقدار نوع روغن خودرو مورد نظر را از جدول روغن که در اختیارداریم را داخل مخزن خروجی دستگاه    

         می ریزیم حال دستگاه آماده برای کارکردن است .

ابتدا خودرو  را روشن  بعد از چند ثانیه دستگاه را روشن می کنیم ومراقب هستیم که اتفاق خاصی در حین کار نیفتد و

بعد از انجام کار اول خودرو را خاموش و بعد دستگاه را خاموش می کنیم .

چند نکته مهم

  1. دقت شود به مقداری که روغن کشیده شده به همان مقدار روغن تزریق شده باشد .
  2. اگر روغن در تانک خروجی کم است می توان در حین کار روغن به تانک اضافه کرد .
  3. در انتها باید گیژ روغن را چک کرد و اگر مقدار روغن تزریق شده کم می باشد به گیربکس اضافه شود تا به اندازه مطلوب برسد .
  4. نوع روغن برای تمام خودروهای زیر 2003 -AFT III می باشد .
  5. برای خودروهای هیوندا و کیا از روغن های  SP III  استفاده می شود .
  6. برای جنسیس که کارتل گیربکس آن فلزی می باشد ( گیربکس ZF ) از روغن SP III  استفاده می شود .
  7. برای جنسیس که کارتل گیربکس آن پلاستیکی می باشد و برای خودروهای موهاوی از روغن 6 خط (VI ) استفاده می گردد .
  8. برای گیربکس های ( CVT) خودروهای میتسوبیشی ، ASX ، MVM جدید و تینا از روغن 6 خط (VI ) استفاده می گردد .